Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/prca5zjw/public_html/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
PR Care | PR с грижа - PR Care

Blog

PR с грижа

Елена Цонева-Папуджиева и Росяна Сотирова-Христова, PR Care

PR Care е една от малкото български агенции, специализирани във връзките с обществеността в здравния и социалния сектор. Тя предлага цялостно обслужване на клиентите си: от стратегическо планиране и управление на кризи до публични комуникации и изработване на оригинални идейни концепции; от връзки с медиите до създаване на разнообразно дигитално съдържание, контент анализ и медийно планиране. Елена Цонева-Папуджиева (вляво) е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски“ и е работила над 20 години в областта на журналистиката и публичните комуникации. Росяна Сотирова-Христова е завършила журналистика в Нов български университет и има над 15 години опит в същата сфера.
 Защо решихте да основете PR Care?

 

Решението дойде от само себе си. Тази година навършихме шест години от основаването ни. Но преди това около две години работихме заедно като фрилансери. С течение на времето клиентите ни започнаха да изискват все по-голяма гама от услуги, по-професионален дизайн, по-големи и изпипани събития, повече интересен и развит контент за кампаниите си. Дори юридически вече ни трябваше бизнес форма, с която да участваме в сериозни корпоративни конкурси. А името ни PR Care (ПР грижа) също дойде естествено – в началото често ни търсеха, след като някой преди нас не си беше свършил работата или вече нямаше почти никакъв бюджет. Въпреки всичко до момента сме успявали да изпълним обещанията си към клиентите ни. Но и до днес вярваме, че връзките с обществеността трябва да са достъпни и до тези, които не могат финансово да си ги позволят, но имат интересна и стойностна тема или кауза, която трябва да бъде разпространена, чута и видяна от по-голяма аудитория. Това бяха и първите ни кампании, про боно за пациентски организации и за каузи, които чисто човешки и емоционално подкрепяхме.

 

Какъв бизнес план избрахте?

 

Ние сме малки, но доста бързи и гъвкави. Наистина вярваме, че в една нормална бизнес среда и истинска пазарна икономика не големият изяжда малкия, а бързият – бавния. Журналисти сме по образование и дух, ПР-ът дойде впоследствие, като едно по-висше ниво в работата ни. Професията връзки с обществеността е необятна, тя включва в себе си огромни възможности, които могат да променят наистина света, да повлияят на общественото мнение, да го променят… Само като се замисли човек, дори звучи опасно. Когато създадохме агенцията, не мислехме за бизнес план, а по-скоро как да си създадем система, в която да правим това, което умеем най-добре, да бъдем полезни, да бъдем свободни в действията си, но и да печелим пари.

 

ИМАМЕ КЪСМЕТА, ЧЕ ПОВЕЧЕТО НИ КЛИЕНТИ НИ ИМАТ ОГРОМНО ДОВЕРИЕ, ОЦЕНЯВАТ КРЕАТИВНОСТТА НИ И НИ СЕ ДАВА ШАНСЪТ НАИСТИНА ДА СЪЗДАДЕМ РЕАЛНО КАМПАНИИТЕ, КОИТО СА В ГЛАВИТЕ НИ И КОИТО ЩЕ ПОСТИГНАТ ЦЕЛИТЕ СИ

В самото начало правехме про боно медийни кампании на пациентски организации и формирования на млади медици. Концепцията ни беше, че с качествената си работа ще станем наистина забележими в медийното и обществено пространство. Така се и случи. Гордеем се с корените си (Елена Цонева-Папуджиева е племенница на Евлоги и Христо Георгиеви, а дядото на Росяна Сотирова-Христова е бил управител на БНБ – област Плевен в периода 1938-1940 г.) и въпреки тъмните години, през които са минали обществото ни и семействата ни, сме научени да вярваме в честните пазарни отношения. Ние никога не избързваме и не изискваме, вярваме в натрупването и че времето отсява и доказва.

 

С какво се различавате от конкурентите си на пазара?

 

Агенцията ни залага главно на съдържанието, дългосрочността и концептуалното мислене. Повечето ПР агенции в България, а и в световен план, работят главно и като рекламни агенции, а ние по-скоро приличаме на прес агенция. Създаваме много съдържание, новини и тематично надграждаме комуникационните ни програми и стратегии. Доста колеги твърдят, че ПР-ът и рекламата в днешно време се сливат. Това може би е вярно, от една страна, но, от друга, областта на здравеопазването, в която работим, ни позволява да залагаме на информацията с новинарска стойност, която няма нищо общо с платените рекламни форми. Кампаниите ни не са натрапчиви, винаги много добре таргетирани и затова са високоефективни. За нас на 100% важи онзи стар телевизионен  слоган „Лисицата знае всичко, но таралежът – най-важното“.

 

Залагате на малък екип с богат опит в сферата на здравеопазването. Защо избрахте този подход?

 

Като цяло това е една доста трудна ниша. Изисква много постоянство и години надграждане, за да разбереш сферата. Агенцията ни работи с много журналисти, дизайнери, копирайтъри, имаме отделни екипи, с които изграждаме дигиталните си проекти, видеопродукцията си, отскоро се занимаваме и с документалистика, но поднесена по по-художествен и докосващ начин. Първият ни филм, посветен на психичното здраве, беше излъчен по БНТ наскоро. Опитваме се PR Care да запълва комуникационни луфтове. Създадохме три сериозни уебплатформи в сферата на здравеопазването – за хора с автоимунни заболявания, за хронични заболявания и за кардиометаболитен синдром. В България е опасно малко информацията, която хем да бъде професионална, хем да бъде поднесена на пациентски, по-достъпен език.

 

Организирате инициативи, насочени към пациенти с тежки заболявания. Защо се насочихте към тази тема?

 

Една от мисиите ни  е да вдъхваме кураж и да изграждаме концепции и стратегии, които реално могат да помагат и да се преборват с възникнали проблеми и ситуации. Здравната ни система  е на такова ниво, че самите пациенти и близките им непрекъснато трябва да напомнят за себе си, за да получат адекватна терапия и лечение. Срещата ни ежедневно с хора, които са болни и с проблеми понякога е доста натоварваща, но е невероятно удовлетворяващо, когато превърнеш слабостта на страдащия в негова сила. Всички сме хора – и лекари, и пациенти, и администрацията в институциите. Взаимно свързани сме. Никой не се е родил пациент, а впоследствие е станал такъв. И никой не е застрахован, че самият той или негов близък няма да се озове в тази позиция, която понякога е като присъда в България. Ако всички разберем това, доста от комуникационните проблеми просто ще изчезнат.

Най-трудното в комуникирането на идеи и каузи е на първо място, че самите хора, които трябва да са посланици на тези идеи и каузи, понякога сами не си вярват достатъчно и имат нужда от допълнителен кураж и самоувереност… Основен проблем се явява и народопсихологията ни. Хората като че ли още не са дорасли до мисленето, че сами трябва да се борят и да отстояват правата си. Всеки очаква някой друг да се погрижи и да се пребори заради него. А институциите… те като че ли просто са създадени да те откажат и да те обезверят. Но изход и вариант винаги има, стига да се действа с вяра и последователност.

 

Източник: forbesbulgaria.com